به یاد داشته باشید، طرح توجیهی ابزاری است برای کمک به شما در ایجاد یک کسب و کار بهتر ، نه فقط تکالیف تکمیلی. در اینجا مولفه های اصلی طرح توجیهیی است که می خواهید نوشته شود.
خلاصه اجرائی
این یک مرور کلی از کسب و کار شما و برنامه های شماست. این برنامه برای اولین بار در برنامه شما قرار دارد و فقط یک تا دو صفحه ایده آل است. با این حال، اکثر مردم این آخرین را می نویسند.
فرصت
این بخش به این سؤالات پاسخ می دهد: شما در واقع چه چیزی را فروش می دهید و چگونه یک مشکل یا «نیاز» را برای بازار خود حل می کنید؟ بازار هدف و رقابت شما چه کسی میباشد؟
اقدام
چگونه می خواهید فرصت خود را به دست آورید و آن را به یک کسب و کار تبدیل کنید؟ این بخش طرح بازاریابی و فروش شما، عملیات و نقاط عطف و معیارهای شما را برای موفقیت پوشش میدهد.
خلاصه شرکت و مدیریت
سرمایه گذاران علاوه بر ایده های عالی به دنبال تیم های بزرگ هستند. از این فصل برای توصیف تیم فعلی خود و کسانی که باید استخدام کنید استفاده کنید. اگر قبلا آماده شده و در حال اجرا هستید، یک نمای کلی از ساختار حقوقی، محل سکونت و تاریخ خودتان نیز ارائه نمایید.
طرح مالی
طرح توجیهی شما بدون پیش بینی مالی کامل نیست. ما به شما می گوییم چه چیزی را در برنامه مالی خود قرار دهیم.
پیوست
اگر برای فضای بیشتری برای تصاویر محصول یا اطلاعات اضافی نیاز دارید، از این ضمیمه برای جزئیات استفاده نمایید.
به جزئیات هر بخشی از طرح توجیهی خود مسلط باشید و تمرکز خود را بر ساخت یک سرمایه گذار و وام دهنده بگذارید که طرح شما را بخواند.